Meer bereik + zichtbaarheid.

Het is nog nooit zo makkelijk geweest om jouw boodschap naar buiten te krijgen. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, LinkedIn … Allemaal online kanalen die bijna niets kosten. Het probleem is alleen dat iedereen diezelfde mogelijkheden aangeboden krijgt. Dit maakt het voor jou als ondernemer moeilijker om gezien & gehoord te worden en onderscheidend te zijn. Waarschijnlijk heb je dan ook van alles geprobeerd om op te vallen. En tóch lijken maar weinig mensen geïnteresseerd te zijn in jouw uitingen. Mijn vermoeden is dat je geen duidelijke merkstrategie hebt.

Zonde, want een merkstrategie geeft je als ondernemer meer focus in je communicatie inspanningen en maakt duidelijk welke stappen genomen moeten worden. Door het opstellen van een merkstrategie word je als het ware gedwongen om na te denken over je eigen merkidentiteit, jouw ideale klant, een klantreis, directe en indirecte concurrenten en jouw positionering. Door terug te gaan naar de kern van jouw merk vinden we samen het fundament waarop een sterk merk gebouwd kan worden.

Benieuwd welke verdere stappen we zullen nemen richting meer zichtbaarheid? Lees dan vooral verder.

1 | De juiste middelen voor jou.

Wil jij je doelgroep beter bereiken, maar vind je het lastig om de juiste communicatiemiddelen te kiezen? Best logisch, want er zijn zo veel mogelijkheden. Vooral online is de keuze reuze. Toch heb ik gemerkt dat ondernemers vaak grijpen naar de bekende middelen. Maar dat wat iedereen doet hoeft voor jou niet te werken. Elke doelgroep vraagt namelijk om een andere benadering. En elke boodschap vraagt om een ander communicatiemiddel. Een discotheek kan een avond stappen voor jongeren beter communiceren via sociale kanalen (Facebook of Instagram), dan bijvoorbeeld LinkedIn.

In deze fase van het traject brengen we in kaart welke middelen er moeten worden ingezet om jouw investering dubbel en dwars terug te verdienen.

2 | Webdesign.

Wist je dat de Nederlandse bevolking het vaakst online is in Europa? In ons land zijn 9 op de 10 consumenten dagelijks online en bij jongeren onder de 25 jaar is dit percentage zelfs 100%! Het is voor een ondernemer een must in het bezit te zijn van een goed werkende en vindbare website. Een website die trouwens ook nog eens responsive is. Met andere woorden; jouw website moet op elk apparaat door schaling kunnen worden aangepast. Met behulp van een quickscan onderzoek ik hoe het staat met de volgende punten: kwaliteit, ervaring, marketing, technologie, content & zichtbaarheid. Ik geef aan welke onderdelen ontbreken, onjuist zijn en waar verbetering nodig of noodzakelijk is.

Nog geen website of toe aan een nieuwe?

Geen probleem. Ik kan een website bouwen die past bij jouw merkidentiteit. Klik hier voor meer informatie.

3 | Online zichtbaarheid.

Een Facebookpagina of een Instagramaccount is zo opgericht. De uitdaging begint daarna pas. Want hoe krijg je meer volgers? Wat ga je posten? Hoe trek je de aandacht van de juiste mensen? Hoe behoud je die aandacht? Hoe worden volgers klanten?

Als je de marketinggoeroe’s mag geloven zijn er verschillende trucjes en technologieën om succesvolle social media campagnes op te zetten. Allemaal goed bedoelde tips, maar het enige geheim van succesvolle social media campagnes is relevantie en consistentie. Tijdens een workshop social media leer je onder andere structuur aan te brengen in je social media (contentplanning), ontwikkelen we een feed op Instagram dat past bij je merkpersoonlijkheid, krijg je tips over wat wel werkt en maak je een stappenplan om je social media naar een hoger niveau te tillen.