Website Quickscan
Quickscan

De confrontatie: hoe sterk is je merk?

De weg naar succes begint voor iedere onderneming bij een duidelijke merkidentiteit. Dat wat je laat zien, zegt en doet moet in verbinding staan met wie je bent als onderneming. Veel ondernemers vinden het lastig hier invulling aan te geven, waardoor communicatie-uitingen als los zand aan elkaar hangen. Het gevolg is dat ondernemingen niet goed zichtbaar zijn voor hun gasten. En niet goed zichtbaar = (potentiële) gasten blijven weg en de winst wordt minder of niet behaald.

Met de Branding Quickscan bekijk ik onder andere wat de obstakels zijn in de uitstraling van jouw merk. Ik onderzoek of alle communicatie-uitingen van jouw onderneming dezelfde lijn volgen. Je krijgt antwoord op vragen als: Waar sta je en waar wil je heen? Welke obstakels zijn er aanwezig? Komt dat wat je communiceert naar buiten toe overeen met wat je gasten ervaren? Is jouw merk voldoende herkenbaar voor je doelgroep? Ben je consistent in het gebruik van kleur, vorm en beeld? Schrijf je niet de ene keer formeel en de andere keer informeel? Is je communicatie effectief genoeg, online en offline? Trekt je onderneming wel de juiste gasten aan?

Durf jij een interessante confrontatie aan te gaan? Boek dan een Branding Quickscan.
Boek een afspraak
Merkstrategie

Terug naar de basis.

Als je als ondernemer beter zichtbaar wil zijn bij je doelgroep, dan is een goed uitgangspunt essentieel. Je wil tenslotte dat alle communicatie-uitingen van jouw onderneming dezelfde lijn volgen. Denk bijvoorbeeld aan de inrichting van je zaak, je website, de lay-out van je e-mail, visitekaarten, et cetera. Al deze uitingen moeten jouw merk optimaal uitstralen. De basis hiervoor ligt in een helder geformuleerde merkidentiteit. Jouw merkidentiteit vertegenwoordigt namelijk jouw onderneming door het overbrengen van je eigenschappen, waarden, doelen, sterke punten en passies. Als je deze elementen op een duidelijke, consistente en herkenbare manier weet over te brengen op jouw doelgroep, dan zullen zij jouw onderneming gaan herkennen. Herkenning leidt tot vertrouwen. Vertrouwen leidt tot kopen.

Ook benieuwd hoe jouw onderneming kan uitgroeien tot een sterk merk? Boek dan een afspraak met mij in.
Boek een afspraak
Terug naar de basis - Buro Verbaal
Marktontwikkeling

Ken je gasten, ken de markt.

Doelgroep.

Veel ondernemers onderschatten het, maar het is belangrijk te weten wie je doelgroep is. Een overzicht van jouw doelgroep geeft je namelijk de mogelijkheid om in te zoomen op de achterliggende drijfveren, in te springen op pijnpunten, maar zonder dat je jouw product of dienst continu hoeft aan te passen naar de behoeften van je doelgroep. Hoe meer begrip en kennis je hebt van je doelgroep, des te beter je weet waar jij jouw doelgroep kunt vinden, wat je tegen ze moet zeggen en waar je dat moet doen.

Contact

Concurrenten.

Voor een goede positioneringskeuze is het belangrijk inzichtelijk te krijgen wie je concurrenten zijn. Door een concurrentieanalyse uit te voeren leer je de markt en jouw concurrenten beter kennen. Je blijft geïnformeerd en het helpt je om sneller in te spelen op marktontwikkelingen of deze juist voor te zijn. Het onderzoeken van jouw concurrenten kan overigens leiden tot interessante en soms confronterende vragen.

Bijvoorbeeld: “Dat is interessant! Vier concurrenten houden zich erg bezig met verantwoord ondernemen, waarom doen zij dat? Hoe presteer ik eigenlijk op dat vlak?”

Door hier aandacht aan te geven biedt het jou de mogelijkheid een (nieuwe) strategie te bepalen of een plan bij te sturen. Doel is niet om het succes van de concurrent exact te kopiëren, maar om van hen te leren. Met behulp van verschillende modellen voer ik een concurrentieanalyse uit en ontdek ik samen met jou hoe jouw bedrijf zich kan onderscheiden en hoe jij het beter kan doen dan jouw concurrenten.

Contact
Communicatie - Buro Verbaal

Inspirerende communicatie.

Wil jij je doelgroep beter bereiken, maar vind je het lastig om de juiste media te kiezen? Best logisch, want er zijn zo veel mogelijkheden. Vooral online is de keuze reuze. Toch heb ik gemerkt dat ondernemers vaak grijpen naar de bekende media. Maar dat wat iedereen doet hoeft voor jouw merk niet te werken. Elke doelgroep vraagt namelijk om een andere benadering. En elke boodschap vraagt om een ander communicatiemiddel. Ik help graag bij het maken van de juiste strategische en tactische keuzes met als doel om je doelgroep tot (re)actie aan te zetten.

Wil jij je investering dubbel en dwars terug verdienen? Verhalen vertellen waar je doelgroep op zit te wachten? Boek dan een afspraak met mij in.
Contact