Communicatiemiddelen

Wil jij je doelgroep beter bereiken, maar vind je het lastig om de juiste communicatiemiddelen te kiezen? Best logisch, want er zijn zo veel mogelijkheden. Vooral online is de keuze reuze. Toch heb ik gemerkt dat ondernemers vaak grijpen naar de bekende middelen. Maar dat wat iedereen doet hoeft voor jou niet altijd te werken. Elke doelgroep vraagt namelijk om een andere benadering. En elke boodschap vraagt om een ander communicatiemiddel. Ik help graag bij het maken van de juiste strategische en tactische keuzes met als doel om je doelgroep tot (re)actie aan te zetten.

Hoe helder is jouw boodschap? Jouw boodschap is namelijk een onmisbare pijler in al jouw communicatie-uitingen. Het vormt de rode draad van je merkverhaal en biedt houvast.

Social media

Een Facebookpagina of een Instagramaccount is zo opgericht. De uitdaging begint daarna pas. Want hoe krijg je meer volgers? Wat ga je posten? Hoe trek je de aandacht van mensen? Hoe behoud je die aandacht? Hoe worden volgers klanten?

Als je de marketinggoeroe’s mag geloven zijn er verschillende trucjes en technologieën om succesvolle social media campagnes op te zetten. Allemaal goed bedoelde tips, maar het enige geheim van succesvolle social media campagnes is relevantie. Het zorgt ervoor dat we contacten en meer willen zien, ruiken, voelen en proeven. Ben jij klaar voor meer online aandacht, maar heb je niet de juiste kennis in huis en/of te weinig tijd? Laat mij jouw social media profielen gedeeltelijk of volledig beheren.

Online strategie

Het is nog nooit zo makkelijk geweest om jouw boodschap naar buiten te krijgen. Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, LinkedIn … Allemaal kanalen die bijna niets kosten. Het probleem is alleen dat iedereen diezelfde mogelijkheden online aangeboden krijgt. Dit maakt het voor jou als ondernemer moeilijker om gezien & gehoord te worden. Waarschijnlijk heb je dan ook van alles geprobeerd om op te vallen. En tóch lijken maar weinig mensen geïnteresseerd te zijn in jouw uitingen.

Mijn vermoeden is dat je geen duidelijke online strategie hebt. Zonde, want een online strategie geeft je als ondernemer meer focus in je marketingcommunicatie inspanningen en maakt duidelijk welke stappen genomen moeten worden. Door het opstellen van de online strategie word je als het ware gedwongen om na te denken over je doelgroep. Als je meer begrip en kennis hebt van je doelgroep én je beter weet waar jij je doelgroep kunt vinden, dan weet je ook beter wat je tegen ze moet zeggen en waar je dat moet doen. Ik help graag bij het opzetten van een online routemap die ervoor zorgt dat koude leads >> hete klanten worden.

Ken jij je doelgroep goed genoeg? Weet jij waar jouw doelgroep ’s nachts wakker van ligt? En wat hun pijn is? Het is erg belangrijk te weten wie je doelgroep is. Pas als je weet waar je doelgroep behoefte aan heeft, kun je hier je product of dienst op aanpassen.

Eerste hulp

Heb je een accuut communicatieprobleem en op korte termijn advies nodig? Maak gebruik van mijn (online) spreekuur. 

Wordpress

Wist je dat de Nederlandse bevolking het vaakst online is in Europa? In ons land zijn 9 op de 10 consumenten dagelijks online en bij jongeren onder de 25 jaar is dit percentage zelfs 100%! Het is voor een ondernemer een must in het bezit te zijn van een goed werkende en vindbare website. Een website die trouwens ook nog eens responsive is. Met andere woorden; jouw website moet op elk apparaat door schaling kunnen worden aangepast. Heb je nog geen website of ben je toe aan een nieuwe? Ik kan je helpen. Samen bouwen we een website die past bij jouw merkidentiteit.

Is jouw merkidentiteit nog niet of onvoldoende afgebakend? Geen probleem! Ook daar kan ik je bij helpen. Wil je meer weten? Bekijk dit dan even.

Quickscan website

Twijfel je of jouw website gebruiksvriendelijk genoeg is of aansluit bij de behoefte van je bezoeker? Ben je niet zeker of de layout van je website nog wel past bij jouw merkidentiteit? Dan doe je er goed aan je website te laten controleren door middel van een quickscan. Met behulp van een quickscan onderzoek ik hoe het staat met de usability (gebruiksvriendelijkheid) van je website. Ik geef aan welke onderdelen ontbreken, onjuist zijn en waar verbetering nodig of noodzakelijk is.




Brainstormsessie

Heb jij een goed idee, maar vind je het lastig om dit uit te werken? Soms is een klankbord en een luisterend oor net dat ene wat je nodig hebt. Online of op locatie, ik denk graag met je mee. Doel van mijn sessie is je een beter inzicht geven in mogelijke aandachts- en/of verbeterpunten in je communicatie. Ben jij klaar voor nieuwe ideeën?